Een dag in het leven van… Webcare Wilco
- Home
- Over Oxxio
- Vol Energie Vooruit
- Een dag in het leven van… Webcare Wilco
Uitgelegd
Een dag in het leven van… Webcare Wilco
Wilco neemt je mee in zijn dag op de webcare afdeling van Oxxio! Lees snel verder.
08.50 uur - Goedemorgen nieuwe week
Maandagochtend... Tijd voor een frisse start van de week! Om 08.50 uur stap ik uit de overvolle Rotterdamse metro. Eenmaal op kantoor begroet ik de vroege vogels die al om 08.00 uur zijn begonnen. Ik zet snel een dubbele espresso en sprint naar boven. We bespreken kort met het team een aantal punten voor de dag. Wie doet wat? Wat is de stand van zaken? Alles helder? Go!
10.15 uur - Pittig vragen(v)uur!
Ik open het overzicht van onze social media kanalen. Hierin staan alle openstaande berichten die beantwoord moeten worden. Iedere collega zet berichten op zijn/haar naam, om dubbele reacties te voorkomen. Allereerst check ik de klantgegevens. Dan, stap 2: uit op onderzoek. Hoe kan ik deze klant zo goed mogelijk helpen? Soms staan mijn collega’s en ik voor een pittig vragenvuur. Dit maakt het werk iedere dag weer uitdagend! Als ik alle benodigde info heb, zorg ik dat de klant zonder vragen achterblijft.
11:30 uur - Teammeeting met taart! We hebben een prijs gewonnen! 😁#DDP06
Goed nieuws! We hebben de prijs voor beste webcare onder energieleveranciers gewonnen! En waar feest is, is taart! Ik ben zo trots als een aap op ons team! De #DDP06 award is de kers op de taart. Als je hier meer over wilt weten, lees dan het nieuwsartikel.
13.00 uur - Van alle markten thuis
Mijn collega’s en ik zijn niet alleen op Facebook en Twitter actief. Ook alle chatberichten op de site werken we met gemak weg. We zijn dus van alle markten thuis en enorm flexibel. Is het druk op Facebook? Geen probleem! Dan vragen we of een collega bijspringt.
Het leukste aan mijn werkdag is de diversiteit aan vragen en de uitdaging om elke klant blij te maken. Omdat niet elke klant tevreden binnenkomt, moet je ook goed om kunnen gaan met negatieve reacties. Hoe? Door je goed te verplaatsen in de klant. We kunnen ons namelijk goed voorstellen dat bijvoorbeeld storingen in de app of onduidelijkheden op je jaarnota minder leuk zijn.
18.00 uur - Morgen weer vlammen met het team!
Zoals je inmiddels begrijpt, vliegt een dag als webcare medewerker voorbij. Voor je het weet is het zes uur. Honderden Facebook, Twitter en chatberichten verder, is het tijd om bij te komen van een productief dagje.
Morgen weer een dag! Oké, nog één keer de trap op en neer: als webcare medewerker moet je natuurlijk fit blijven! ;)
Groetjes,