Ben je al klant? Ook dan geldt onze vaste prijs! Lekker voorspelbaar. Check hier je verlengaanbod.

Kwaliteitsnormen telefonische verkoop

Word je Oxxio-klant dan profiteer je van veel voordelen. We leggen ze aan je uit via verschillende media. Bijvoorbeeld via internet, maar ook via telefonische verkoopteams. Om ervoor te zorgen dat je altijd eerlijke en betrouwbare informatie ontvangt, vindt de werving van nieuwe klanten volgens de strengste kwaliteitsnormen plaats.

Kwaliteitsafspraken

We hebben kwaliteitsafspraken gemaakt met callcenters waarmee we samenwerken. Op die manier zorgen we ervoor dat je op een prettige en correcte manier wordt benaderd.

Voordat callcenter-medewerkers voor ons aan de slag gaan krijgen ze een gedegen opleiding. Er wordt een toets van bekwaamheid afgenomen en de medewerker ondertekent de gedragscode die we hebben opgesteld. Het callcenter krijgt alleen betaald als de nieuwe klant echt tevreden is met zijn overstap naar Oxxio.

Zo gaat Oxxio-klant worden in z’n werk

  • Als je aan de telefoon besluit om Oxxio-klant te worden, dan maken we dit direct in orde.

  • Tijdens het telefoongesprek ontvang je een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Daarin staan je gegevens op een rij en in de bijlage vind je je leveringsovereenkomst. Ook vind je in deze e-mail een link naar de Algemene Voorwaarden en het Modelformulier voor ontbinding.

  • Aan het einde van het gesprek vraagt de medewerker of je in deze e-mail op een bevestigingsknop wil klikken. Door dit te doen ga je akkoord met je aanmelding en ben je daadwerkelijk een nieuwe Oxxio-klant.

  • Als nieuwe Oxxio-klant kun je de leveringsovereenkomst binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen, kosteloos annuleren. Deze 14 kalenderdagen gaan in op de dag waarop je de overeenkomst bent aangegaan. Annuleren kan telefonisch via 088 - 89 55 999 of via het Modelformulier voor ontbinding dat je vindt op Oxxio.nl/voorwaarden.

  • Gaat het om een spoedinhuizing en wil je de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen annuleren? Dan kan het zijn dat we al gestart zijn met de energielevering. In dat geval brengen we hiervoor de gemaakte redelijke kosten in rekening.

  • Specifieke informatie over onze voorwaarden vind je op Oxxio.nl/voorwaarden.
 

 

Stichting Consumentenlijn Telemarketing

We zijn aangesloten bij de Stichting Consumentenlijn Telemarketing (SCT), een instantie waar consumenten terecht kunnen met vragen en klachten over telemarketing. Ook daarmee zorgen we er voor dat jij als klant op een prettige en goede manier wordt benaderd.

Toezicht op energieleveranciers

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is toezichthouder op de energiemarkt. De ACM heeft regels opgesteld en hierin staat beschreven welke informatie je minimaal van ons hoort te krijgen als je een overeenkomst met ons aangaat. Alle energieleveranciers moeten zich aan deze regels houden, en wij dus ook. Daarnaast houden we ons aan de Gedragscode Consument en Energieleverancier 2020 en de Gedragscode Leveranciers Slimme Meters. De actuele versie van deze Gedragscodes vind je op Oxxio.nl/voorwaarden.