• Home
  • Klantenservice
  • Keurmerken & Gedragscode

Keurmerken & Gedragscode

Als klant van Oxxio ben je verzekerd van goede en betrouwbare dienstverlening. Klachten en/of vragen worden op een juiste manier afgehandeld. Oxxio vindt eerlijke concurrentie en betrouwbare voorlichting namelijk heel belangrijk. Daarom zijn we aangesloten bij verschillende keurmerken en gedragscodes. Hieronder lees je welke dat zijn.

Energie gedragscode

Voor een eerlijke concurrentie en om betrouwbare voorlichting te garanderen heeft Oxxio de Gedragscode Consument en Energieleveranciers ondertekend.Lees meer over de Energie Gedragscode

FSC-keurmerk

Sinds 2007 maken we voor al het drukwerk gebruik van papier met het FSC-keurmerk. Dat is beter voor het milieu. Nog beter is het om niet te drukken, daarom doen we zoveel mogelijk digitaal, bijvoorbeeld via de Oxxio App en Mijn Oxxio.Lees meer over het FSC-keurmerk

VeriSign

Bij Oxxio is vertrouwelijke informatie via internet beveiligd via een SSL-certificaat van VeriSign.Lees meer over VeriSign

Gedragscode Leveranciers Slimme Meters

Oxxio heeft de toetredingsverklaring voor de Gedragscode Leveranciers Slimme Meters ondertekend. Dit betekent dat we bij de verwerking van Persoonlijke Meetgegevens ons houden aan de Gedragscode, die is goedgekeurd door het College bescherming persoonsgegevens.Lees de Gedragscode Leveranciers Slimme Meters en de Verklaring Naleving Gedragscode Leveranciers

ConsuWijzer

Oxxio wijst klanten op de overeenkomst over het bestaan van ConsuWijzer. Zo kan je bij ConsuWijzer meer informatie krijgen over je rechten als energieconsument.Kijk voor meer informatie op ConsuWijzer.nl

Gedragscode Notice-and-Take-Down

In deze code staat hoe wij omgaan met klachten over onrechtmatige en strafbare informatie op (het Nederlandse deel van) het internet.Lees hier de Gedragscode-Notice-and-Take-Down