cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Wachten op de bus vanuit de woonkamer

Oxxio tovert bus- en tramhokjes om tot woonkamers om nieuwe energiepakketten onder de aandacht te brengen. Hilversum, 1 april 2010 ― OV-reizigers moeten niet raar opkijken als ze vanaf vandaag een woonkamer aantreffen in een bus- of tramhokje. In opdracht van Oxxio tovert reclamebureau 707 Brand Communications verschillende haltes in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht om tot huiskamers. Met deze actie willen zij laten zien dat elk huishouden anders is, ook als het om energieverbruik gaat. Consumenten willen een aanbod dat is afgestemd op de persoonlijke situatie, daarom introduceerde Oxxio onlangs energiepakketten.

In de bus- en tramhokjes worden verschillende woonkamers weergegeven die een verschillend energieverbruik kennen. Dit varieert van een typisch minimalistisch eenpersoonshuishouden met een laag energieverbruik tot een groot gezin met een hoog energieverbruik. In deze woonkamersituaties wordt wachten op de bus of tram een stuk aangenamer. De zogenaamde Spectaculars, van exploitant JCDecaux, staan op het Leidseplein in Amsterdam en de Potterstraat in Utrecht (tussen de Oudegracht en Neude).

Oxxio biedt keuze uit drie verschillende energiepakketten: Pakket A voor consumenten met een laag verbruik, Pakket B voor consumenten met een gemiddeld verbruik en Pakket C voor consumenten met een hoog verbruik. De energiepakketten verschillen in hoogte van leveringstarief voor groene stroom en/of gas en vastrecht. Verder levert Oxxio bij deze drie pakketten 100% groene stroom en krijgt de klant drie maanden gratis stroom. Zo komt de energieleverancier tegemoet aan de behoefte van de consument met een duidelijk en op het verbruik toegespitst aanbod.