cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Oxxio zet in op bedieningsgemak

Hilversum, juni 2013 – Oxxio zet een volgende stap in haar strategie om klanten te helpen bij het maken van slimme energiekeuzes. Dit vertaalt zich voor de klant in een optimale prijs/kwaliteit verhouding, groot bedieningsgemak en toegang tot applicaties waarmee je zelf je energiezaken kan managen. De iPad campagne, die vorig jaar al werd ingezet, was een eerste grote stap in deze richting. Meer dan 100.000 gezinnen maken inmiddels via de iPad gebruik van Oxxio’s EnergieMonitor app waardoor zij volledige controle over hun energiezaken hebben. Een mijlpaal en tijd voor een feestje vindt Oxxio. Op uitnodiging van klanten komt mascotte Oscar van Oxxio met zijn ijsbus naar straatfeesten, verjaardagen, dorpsfeesten en toernooien.

“We willen samen met onze klanten het feestje vieren”, zegt Frank Schmid, directeur bij Oxxio. “We merken dat steeds meer consumenten wel zelf hun energie willen managen, als ze maar de juiste tools krijgen die het ze makkelijk maakt om dat te doen. En dat is waar wij het verschil maken.‘Samen met de klant’ zie je terug in onze dienstverlening en onze producten. Daarbij is niet alleen de prijs belangrijk, maar ook de manier waarop we via onze app op de iPad het energieverbruik inzichtelijk maken. Plus het gebruikersgemak waarmee klanten zelf hun energiezaken mobiel kunnen regelen. De klant zit bij Oxxio aan de knoppen en niet andersom.”

Meer focus op de klant

Met een klanttevredenheidsscore 7+ is Oxxio niet meer tevreden. Om de sterke focus op klanten verder te vergroten gaat Oxxio een aantal backoffice activiteiten uitbesteden. Met een compactere organisatie heeft Oxxio de handen vrij om snel en efficiënt te reageren op veranderingen in de markt en in te spelen op behoeftes van klanten. De komende periode wordt daarom extra geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe proposities en innovaties om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Schmid: “We gaan klanten meer en meer betrekken in de verbeteringen die we willen doorvoeren. We zijn samen met hen voordurend op zoek naar innovaties die mensen aanzetten meer na te denken over hun energie.”

Groei versnellen

De huidige tweekoppige directie, Frank Schmid (directeur Marketing, Sales & Service) en Patrick van der Poel (financieel directeur) richt zich de komende periode op het versnellen van de groei en het nog verder verbeteren van het bedieningsgemak. Zij zetten daarmee de koers van vertrekkend directeur Jeroen ten Haave voort. Ten Haave begeleidde vanaf 2010 succesvol het transitieproces waarin Oxxio als zelfstandig merk onder aandeelhouder Eneco kwam te opereren.