cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Oxxio kruipt in huid van consument met nieuwe campagne

Vandaag lanceert Oxxio een nieuwe campagne die inspeelt op herkenbare situaties rondom energie. Anders dan andere energieleveranciers geeft Oxxio toe dat energie ingewikkeld en duur is en dat niet alles voor de consument opgelost kan worden. Wel biedt Oxxio klanten tools om energieverbruik in eigen hand te houden. Onderdeel van de nieuwe campagne is een vijftal onconventionele commercials die vanaf vandaag te zien zijn op tv.

“We hebben altijd van de daken geschreeuwd dat onze energie super voordelig is, wat ook zo is”, reageert Frank Schmid, directeur Oxxio. “Maar voor de consument blijft energie nog altijd hartstikke duur, dat is een feit. Energie is namelijk naast de huur of hypotheek vaak de hoogste vaste last in het huishoudboekje. In onze nieuwe commercial geven we dat ruiterlijk toe. Daarnaast steken we niet onder stoelen of banken dat energie vaak een complexe en ondoorzichtige materie is. Je hébt ook veelal te weinig inzicht in hoeveel je verbruikt en daarmee het gevoel dat je daar niets aan kunt doen. Ook al weten Nederlanders vaak dat ze bij Oxxio voordelige tarieven kunnen krijgen, is het zaak om hen te helpen bij het verbeteren van controle over hun energieverbruik.”

De selfdirected customer aanspreken
Met de nieuwe campagne kruipt de energieleverancier in de huid van de gebruiker, door de problemen en vragen te identificeren en vervolgens met concrete oplossingen te komen. De bekende stripfiguur-mascotte verdwijnt naar de achtergrond en maakt plaats voor filmische beelden in realistische situaties. Hiermee wil Oxxio een nieuwe doelgroep aanspreken: deselfdirected customer. Dit zijn consumenten die zelfstandig, optimistisch en proactief zijn en die bewuste keuzes maken in het leven. Consumenten die ook kritisch naar hun energierekening kijken en graag handvatten willen krijgen zodat zij inzicht hebben in de energiekosten.

Bekijk hier en hier twee van de vijf nieuwe commercials.