cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Oxxio introduceert energiepakketten

Ieder huishouden een energiepakket dat past bij het energieverbruik Hilversum, 5 maart 2010 ― Oxxio, met circa 800.000 klanten de vierde energieleverancier van Nederland, introduceert als eerste Nederlandse energiebedrijf voor nieuwe klanten energiepakketten die zijn afgestemd op het energieverbruik. Deze nieuwe propositie binnen de energiemarkt bestaat uit drie verschillende energiepakketten. Daarmee komt het bedrijf tegemoet aan de wens van de consument voor een duidelijk, maar vooral op het verbruik toegespitst aanbod.

Oxxio biedt keuze uit drie verschillende energiepakketten: pakket A voor consumenten met een laag verbruik, pakket B voor consumenten met een gemiddeld verbruik en pakket C voor consumenten met een hoog verbruik. De energiepakketten verschillen in hoogte van leveringstarief voor groene stroom en/of gas en vastrecht. Verder levert Oxxio bij alle drie de pakketten 100% groene stroom en krijgt de klant drie maanden gratis stroom. Ook kunnen klanten in plaats van een energiepakket nog steeds kiezen voor een variabel tarief.

Slim met energie
Om consumenten te adviseren welk energiepakket het beste past bij de persoonlijke situatie, is er een online pakkettest ontwikkeld. Deze test geeft antwoord op vragen over het type woning, het bouwjaar van de woning en het aantal personen in het huishouden, waarna de consument een advies krijgt.Hierdoor krijgen consumenten beter inzicht in het eigen energieverbruik – iets wat Oxxio hoog in het vaandel heeft staan. Eerder lanceerde de energieleverancier hiervoor bijvoorbeeld al de slimme meter en de EnergieMonitor.

De nieuwe Oxxio-energiepakketten zijn geen bundels, zoals bijvoorbeeld in de telecommarkt, en kennen dus geen maximumverbruik of hogere tarieven bij overschrijding. Dit betekent dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken dat ze hun verbruikslimiet overschrijden aan het einde van de maand. Ze betalen altijd de tarieven die horen bij hun gekozen pakket.

“We hebben in het verleden al diverse producten en diensten geïntroduceerd die passen bij de hedendaagse behoeften van onze klanten. Die innovaties zorgen er altijd voor dat de klant hiervan profiteert in de vorm van bijvoorbeeld besparing op energie of directe kosten. Voorbeelden hiervan zijn de introductie van 100% groene stroom, de mogelijkheid om te kiezen voor vaste tarieven en de slimme meter. De introductie van energiepakketten past goed in dit rijtje”, zegt Kees-Jan Bus, algemeen directeur bij Oxxio. “Uit onderzoek blijkt dat de consument behoefte heeft aan een energiepakket dat is afgestemd op het specifieke verbruik. Het succes van pakketten en bundels in andere branches is hier het bewijs van. We verwachten dat een dergelijk aanbod ook in de energiemarkt de standaard wordt.”