cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Oxxio: 1e energieleverancier met ITO-certificaat

Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, heeft het ITO-certificaat voor telefonie uitgereikt gekregen van de onafhankelijke Stichting ITO (Instituut voor Telecom Organisatie). Het is reeds de derde keer dat Oxxio dit certificaat in de wacht sleept. Het ITO-certificaat is een officiële erkenning van kwalitatief hoogwaardige klantenservice. Organisaties die voldoen aan de strenge normen van Stichting ITO voor een goed bereikbare en klantvriendelijk opererende klantenservice krijgen dit objectieve, landelijke kwaliteitskeurmerk uitgereikt.

De Stichting ITO is met name tevreden over de betrouwbaarheid van de klantenservice en de tevredenheid van klanten over de klantenservice. Deze punten zijn volgens de jury van hoge kwaliteit. Oxxio was in 2006 de eerste energieleverancier in Nederland die het ITO-certificaat telefonie ontving. Met het ITO-certificaat laat Oxxio zien dat de kwaliteit van zijn klantenservice is afgestemd op de meest actuele eisen die de consument stelt.

ITO Bereikbaarheidsonderzoek
Uit het jaarlijkse ITO-onderzoek onder 70 bedrijven naar de bereikbaarheid van de klantenservice (telefonisch en email), dat eerder dit jaar is uitgevoerd, bleek al dat Oxxio met een 8,2 in de in de top 3 van energieleveranciers staat. Oxxio scoorde met name goed op de beantwoording van vragen die per e-mail zijn gesteld. Ook wat betreft de wijze waarop ingespeeld wordt op de specifieke klantsituatie, scoorde Oxxio goed.

Zie www.itoklantenservicecentrum.nl voor meer informatie over het ITO-certificaat.

Stichting ITO
De onafhankelijke stichting ITO zet zich in voor de kwaliteitsverbetering van de klantenservice van organisaties in Nederland. Het keurmerk wordt toegekend aan bedrijven waarvan de dienstverlening wordt gekenmerkt door hoge kwaliteit, betrouwbaarheid en bereikbaarheid. Verschillende overheids- en consumentenorganisaties, zoals het Ministerie van Economische Zaken en VNO NCW, bevelen dit keurmerk aan.