Nooit meer bellen met je energieleverancier
- Home
- Over Oxxio
- Nieuws & Pers
- Nooit meer bellen met je energieleverancier
Nooit meer bellen met je energieleverancier
Energiezaken regelen, daar heeft niemand zin in. En het wordt je vaak ook onnodig moeilijk gemaakt omdat je moet inloggen op een ingewikkelde site of moet bellen op het moment dat het je nét niet uitkomt en dan lang in de wacht hangt. Niet bij App Only energieleverancier Oxxio. Hun app, in de App Store de best gewaardeerde energie-app, is volledig vernieuwd en helpt de klanten nu nog beter. Bellen is niet meer nodig!
Energiebuddy O staat paraat! Uit onderzoek bleek dat Oxxio-klanten liever appen dan bellen. Daarom is energiebuddy O. geïntroduceerd, een zelflerende chatbot die je 24/7 helpt, waar je ook bent. Ook proactief. Hij geeft je advies, inzicht en een seintje als je veel verbruikt. Met een saai berichtje? Nee, juist op een persoonlijk manier en met grapjes tussendoor. Van O. krijg je altijd antwoord op jouw vraag of een oplossing. Dat is onlangs gewaardeerd met een Lovie Award en de publieksprijs voor ‘Best use of messaging’.
Energieslurpers opsporen Oxxio introduceert dit jaar nog een compleet nieuwe functie in de app, die je vertelt wat de energieslurpers in jouw huis zijn. Per categorie (bijv. koken, wassen of verwarmen) zie je wat je verbruikt en of dat normaal is. Zo zie je waar je euro’s naartoe gaan en weet je in één oogopslag of het loont om oude apparaten te vervangen.
Klant aan het hoofd van het designteam De klanten van Oxxio hebben actief aan het redesign meegewerkt. Zo is bijvoorbeeld het nieuwe verbruiksdashboard ontwikkeld en hebben ze zelfs het app-icoontje mogen kiezen. Met het redesign is de app ook toekomstproof gemaakt, de code is volledig geüpdatet en dat maakt hem sneller, simpeler en nieuwe functionaliteiten kunnen sneller worden geïmplementeerd.
Meeste complete energie app van Nederland In de app fiks je het allemaal zelf. Want natuurlijk heb je geen zin om te moeten bellen. Je kan er je termijnbedrag aanpassen, facturen bekijken, verhuizing doorgeven en je meterstanden checken, alles in de app. Als je een slimme meter hebt, gaat dat laatste helemaal vanzelf. Zodra je de meterstanden hebt ingevuld, krijg je direct je jaarnota. Dat scheelt weer weken wachten. Zo weet je direct of je bij moet betalen of geld terug krijgt. Een keertje een incasso gemist? Die reken je bij Oxxio gewoon af in de app met iDEAL. En O. heeft antwoord op bijna al je vragen. Weet hij het even niet? Dan kun je met een Oxxio medewerker chatten.
Oxxio App Only energieleverancier Oxxio is de eerste App Only energieleverancier van Nederland. Je energie regel je eenvoudig in de app, waar en wanneer jij dat wilt. Van leuk extraatje in het begin is de Oxxio app anno 2017 uitgegroeid tot het centrale servicepunt. Inmiddels wordt de app 250.000 keer per maand gebruikt en heeft meer dan 50% van alle Oxxio klanten de app geïnstalleerd. En ook voor niet-klanten is de app gratis te downloaden. In de afgelopen jaren is samen met TamTam structureel gebouwd aan de app en zijn er nieuwe functionaliteiten toegevoegd.
Next level Stil staat Oxxio zeker niet. De app wordt steeds weer persoonlijker en relevanter gemaakt. Toegespitst op de individuele gebruiker. Er is een verschuiving van bouwen aan de app naar zoveel mogelijk data-gedreven werken, nog meer klant specifieke content creëren en in dialoog zijn met de klanten. Het aantal telefoontjes met Oxxio is sinds 2015 al gehalveerd en de zelfservice handelingen heeft en omgekeerde beweging en is met 53% gestegen. In de toekomst heeft Oxxio geen telefonische helpdesk meer. Gewoon omdat de klant het niet meer nodig vindt. De app voorziet je van alle gemakken. En kom je er niet uit? Dan staat hun online Service Crew voor je klaar, bijvoorbeeld via chat.