cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Mijn Oxxio beloond met Dutch Interactive Award

Het online platform voor klanten van Oxxio, Mijn Oxxio, is beloond met de prijs voor beste Online Service. Dit werd gisteravond bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Koepelkerk te Amsterdam. Het full service internetbureau Tam Tam, dat het online platform voor Oxxio heeft opgezet, nam de prijs in ontvangst.

De Dutch Interactive Awards zijn een initiatief van vakblad Emerce en PIBN en zijn bestemd voor het beste werk van Nederlandse interactieve bureaus. Dit jaar werden de prijzen voor het eerst uitgedeeld in tien verschillende categorieën.

De winnende case: Mijn Oxxio
Naar aanleiding van de strategische keuze om, naast het werven van nieuwe klanten, meer aandacht te besteden aan het behouden van bestaande klanten, wilde energieleverancier Oxxio in samenwerking met Tam Tam een online platform opzetten waar klanten hun eigen energiezaken eenvoudig konden regelen. In deze persoonlijke en beveiligde internetomgeving, genaamd Mijn Oxxio, kunnen klanten van de energieleverancier onder andere hun voorschotbedrag veranderen, persoonlijke gegevens wijzigen en het eigen energieverbruik bekijken. Door de inzet van Mijn Oxxio is uit onderzoek gebleken dat de klanttevredenheid is toegenomen, er een betere relatie met de huidige klanten is ontstaan en de servicekosten zijn teruggedrongen.

Mijn Oxxio is dan ook door klanten zeer positief ontvangen: bijna 30% van de klanten heeft Mijn Oxxio inmiddels geactiveerd. Dit overtrof ruimschoots de gestelde targets door Oxxio. Daarnaast neemt het aantal logins per week toe: wekelijks loggen zo’n 10.000 klanten in. 95% van de klanten die Mijn Oxxio heeft geactiveerd, geeft aan dat ze daardoor niet meer telefonisch contact opnemen om hun persoonlijke gegevens te wijzigen.

Joos Luteijn, Manager E-Business bij Oxxio, is erg blij met de prijs: “Dit is een schitterende beloning voor al het werk dat we in “Mijn Oxxio” hebben gestoken. De samenwerking met Tam Tam verliep uitstekend en we hebben mooie resultaten geboekt. We hebben enorme kostenbesparingen weten te realiseren en de klanttevredenheid is gestegen.”