cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

ITO: Oxxio scoort een 8,2

Oxxio met name sterk in e-mailbeantwoording en inspelen op klantsituatie Hilversum, 2 juni 2009 – Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, scoort een 8,2 in het jaarlijkse ITO bereikbaarheidsonderzoek, dit jaar uitgevoerd in samenwerking met het vakblad Telecommerce. In dit onderzoek zijn zeventig bekende organisaties langs de meetlat gelegd en is gekeken naar de telefonische bereikbaarheid en de beantwoording van vragen (telefonisch en per e-mail). Oxxio is uiteindelijk als 16e geëindigd en staat daarmee in de top 3 van energieleveranciers.

Oxxio scoort met name goed op de beantwoording van vragen die per e-mail zijn gesteld. Samen met vijf andere organisaties staat Oxxio hier bovenaan. Ook voor wat betreft de wijze waarop ingespeeld wordt op de specifieke klantsituatie, scoort Oxxio goed. In deze deelranglijst hoeft Oxxio slechts één organisatie voor zich te laten.

In het onderzoek testten mystery callers onder andere wachttijden, de juistheid van de antwoorden van een callcentermedewerker en of de klant netjes en beleefd te woord werd gestaan.. Volgens de onderzoekers zijn er in elk vakgebied beter en minder goed presterende organisaties te vinden.