Hoe komt mijn termijnbedrag tot stand? En hoe pas ik m aan?

In de top 3 van meest gestelde vragen aan onze service crew: hoe berekenen jullie mijn termijnbedrag? We leggen je graag uit waar het bedrag op gebaseerd wordt, hoe het kan dat het anders uitvalt dan je had verwacht en hoe je het gemakkelijk kan aanpassen.

Had je een ander energieverbruik verwacht?

Oxxio berekent jouw termijnbedrag op basis van het energieverbruik dat je bij je aanvraag hebt ingevuld of doorgegeven. Je werkelijke energieverbruik kan hoger of lager zijn dan het verbruik waarop je termijnbedrag is gebaseerd. Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Je bent net verhuisd. Dan kan het zijn dat je nieuwe woning groter of energiezuiniger is dan je vorige huis waardoor je verbruik hoger of lager ligt.

  • Je gezinssamenstelling is veranderd. Het aantal bewoners is meestal van invloed op de hoeveelheid energie die je verbruikt.

  • Je hebt energiezuinige apparaten aangeschaft Als je je oude, energieslurpende apparaten recent hebt vervangen, dan kan je verbruik hierdoor een stuk lager uitvallen.

  • Of je hebt extra apparaten aangeschaft Zoals een vaatwasser, jacuzzi of waterbed. Dan zie je dit terug in je verbruik.

Je kunt je termijnbedrag, vanaf het moment dat Oxxio je energie levert, aanpassen in de Oxxio App. Let wel op: het kán zijn dat er nog één periode van je eerdere termijnbedrag in rekening wordt gebracht.

Meer lezen

Ook interessant

Mogen wij cookies plaatsen?

Voor een goede werking en het anoniem analyseren van onze website plaatsen wij functionele en analytische cookies die geen of geringe gevolgen hebben voor je privacy.

Wij gebruiken meer cookies, bijvoorbeeld om jou relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden.

Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Accepteren’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.