Hoe komt mijn termijnbedrag tot stand? En hoe pas ik m aan?

Bekijk video

In de top 3 van meest gestelde vragen aan onze service crew: hoe berekenen jullie mijn termijnbedrag? In bovenstaande video legt Sjoerd je uit waar het bedrag op gebaseerd wordt, hoe het kan dat het anders uitvalt dan je had verwacht en hoe je het gemakkelijk kan aanpassen.

Had je een ander termijnbedrag verwacht?

Oxxio berekent jouw termijnbedrag aan de hand van het historische jaarverbruik in je woning. Is het jaarverbruik dat je ons hebt doorgegeven anders dan het historisch jaarverbruik, dan kan je maandelijkse termijnbedrag hoger of lager zijn dan je had verwacht. Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Je bent net verhuisd Dan kan het zijn dat het energieverbruik van de vorige bewoners in de woning hoger of lager ligt.

  • Je gezinssamenstelling is veranderd. Het aantal bewoners is meestal van invloed op de hoeveelheid energie die je verbruikt.

  • Je hebt energiezuinige apparaten aangeschaft Als je je oude, energieslurpende apparaten recent hebt vervangen, dan kan je verbruik hierdoor een stuk lager uitvallen.

  • Of je hebt extra apparaten aangeschaft Zoals een vaatwasser, jacuzzi of waterbed. Dan zie je dit terug in je verbruik.

Je kunt je termijnbedrag, vanaf het moment dat Oxxio je energie levert, aanpassen in de Oxxio App. Let wel op: het kán zijn dat er nog één periode van je eerdere termijnbedrag in rekening wordt gebracht.

Meer lezen

Ook interessant