Als je overstapt naar Oxxio vragen we je hoeveel energie je verbruikt. Weet je dat niet, dan schatten we je verbruik op basis van de door jou ingevulde gegevens. Op basis daarvan, en de energiekosten die we afspreken, berekenen we je jaarbedrag. Om te zorgen dat je niet 1 keer per jaar een groot bedrag hoeft te betalen, spreiden we de verwachte kosten over 12 termijnen. Dit is je maandelijkse termijnbedrag.
Natuurlijk betaal je alleen voor de energie die je daadwerkelijk verbruikt. Verwacht je meer of minder te verbruiken dan het aantal kilowattuur of kubieke meter waar je termijnbedrag op is gebaseerd? Pas je termijnbedrag dan eenvoudig aan in de Oxxio App via het menu ‘Contract info’. Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat er nog één periode van je eerdere termijnbedrag in rekening wordt gebracht.
Ben je nieuw bij Oxxio? Dan kan je het termijnbedrag aanpassen vanaf het moment dat we je energie leveren. Ben je al klant bij ons? Je kunt het termijnbedrag aanpassen in de Oxxio App wanneer jij dat wilt.
Houd er rekening mee dat je energieverbruik verandert als:
Je kunt als Oxxio-klant zelf tussentijds checken of je termijnbedrag nog past bij je werkelijke verbruik. Dit doe je heel eenvoudig met de Jaarcheck in de Oxxio App. Je ziet dan meteen het ideale termijnbedrag voor jouw situatie.
Als klant van Oxxio betaal je maandelijks één termijnbedrag, dit wordt automatisch van je rekening geïncasseerd. Neem je stroom en gas van ons af, dan betaal je één bedrag voor beide. Lees meer over betalen, betalingsachterstanden, aanmaningen, automatische incasso’s en betalingsregelingen op de pagina over het betaalproces. Is het niet gelukt om het termijnbedrag van je rekening te incasseren? Dan kun je het openstaande bedrag alsnog gemakkelijk via iDEAL betalen in de Oxxio App.
Is je termijnbedrag lager dan € 9 per maand? Dan schrijven we niet langer een maandelijks termijnbedrag van je rekening af. Je krijgt één keer per jaar een jaarnota, waarop we je verbruik en kosten in één keer afrekenen.
Staat je vraag hier niet bij? Bekijk dan de klantenservicepagina of ga naar de Oxxio App en stel je vraag pijlsnel via de chat.
Staat je vraag er niet tussen of ben je onvoldoende geholpen? Stel dan zelf je vraag.