• Home
  • Klantenservice
  • Internet, Tv & Bellen

Oxxio gaat terug naar de basis: energie

Oxxio gaat Internet, TV & Bellen overdragen aan KPN. We hebben besloten ons weer volledig te richten op energie. Dus terug naar onze basis. Wat dit voor jou betekent, lees je hieronder. Om je gerust te stellen: wij regelen alles voor je en je komt door de overgang geen dag zonder Internet, TV & Bellen te zitten. En voor Energie zit je sowieso goed, want Oxxio blijft je aanbieder van 100% groene stroom en gas. We maken het zo makkelijk mogelijk voor je met onze persoonlijke en online service.

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over dit onderwerp. Staat jouw antwoord er niet bij, chat dan met ons op of bel ons op 088 – 89 55 980 op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur, zodat onze service crew je verder kan helpen.

Waarom stopt Oxxio met het verkopen van Internet, TV & Bellen?
Oxxio wil zich volledig richten op haar kernactiviteiten: een klantgericht productenaanbod in de energie. De verbreding buiten de energiesector met Internet, TV & Bellen biedt klanten een totaalpakket, maar vraagt van de organisatie ook een andere klantbenadering. Reden voor Oxxio om nu te besluiten de focus terug te brengen naar energie en de (online) dienstverlening aan de klant verder te ontwikkelen. Voor onze klanten met Internet, TV & Bellen hebben wij een goede oplossing gevonden: ons partnerbedrijf KPN neemt onze telecomdiensten over per 1 juni 2021, waarbij onze klanten dezelfde gunstige voorwaarden behouden.
Ik hoor dat Oxxio gaat stoppen met Internet, TV & Bellen, klopt dat?
Ja, dat klopt. Oxxio gaat Internet, TV & Bellen overdragen aan KPN, want wij gaan ons weer volledig richten op energie. Dus terug naar onze basis. Per 1 juni dragen we alle contracten voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Oxxio blijft voorlopig de dienstverlening verzorgen, dus ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Na de zomer gaan onze klanten voor Internet, TV & Bellen ook technisch over naar KPN. Dan krijg je ook je nota’s van KPN, betaal je rechtstreeks aan KPN en kun je bij KPN terecht met je vragen.
Ik heb Internet, TV & Bellen en energie van Oxxio. Wat betekent dit voor mij?
Voorlopig verandert er niks voor je. We blijven gewoon Internet, TV & Bellen leveren totdat KPN het stokje later dit jaar van ons overneemt. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Daar merk je eigenlijk niets van. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Per 1 juni 2021 is KPN B.V. verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens en is ook het privacystatement van KPN B.V. van toepassing. Dit kun je raadplegen op KPN.com/privacy. Je gegevens worden bij KPN even goed beschermd. Per 1 juni kun je terecht bij KPN B.V. als je meer wilt weten over de verwerking van je persoonsgegevens of je rechten wilt uitoefenen. Oxxio blijft de dienstverlening voor Internet, TV & Bellen verzorgen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus voor jouw vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht. Als je ook gas en elektriciteit van Oxxio afneemt, blijven we die producten natuurlijk graag gewoon aan je leveren. Ook nadat we gestopt zijn met Internet, TV & Bellen.
Per 1 juni 2021 gaat mijn contract over naar KPN B.V. Wat betekent dit voor mij?
Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Daar merk je eigenlijk niets van. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Per 1 juni 2021 is KPN B.V. verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens en is ook het privacystatement van KPN B.V. van toepassing. Dit kun je raadplegen op KPN.com/privacy. Je gegevens worden bij KPN even goed beschermd. Per 1 juni kun je terecht bij KPN B.V. als je meer wilt weten over de verwerking van je persoonsgegevens of je rechten wilt uitoefenen. Oxxio blijft de dienstverlening voor Internet, TV & Bellen verzorgen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus voor jouw vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht. Als je ook gas en elektriciteit van Oxxio afneemt, blijven we die producten natuurlijk graag gewoon aan je leveren. Ook nadat we gestopt zijn met Internet, TV & Bellen.
Wanneer neemt KPN ook de dienstverlening voor Internet, TV & Bellen over?
Pas na de zomer gaan Oxxio Internet, TV & Bellen en je gegevens ook technisch over naar KPN. Vanaf dat moment regel je alles voor Internet, TV & Bellen met KPN. Dan krijg je ook je nota’s van KPN, betaal je rechtstreeks aan KPN en kun je bij KPN terecht met al je vragen. Wij laten je het op tijd weten als dit zover is.
Kan ik nog klant worden van Oxxio Internet, TV & Bellen?
Vanaf 13 april 2021 is het niet meer mogelijk om je voor Internet, TV & Bellen bij Oxxio aan te melden. We gaan wel gewoon door met het leveren van Internet, TV & Bellen aan klanten die deze diensten al bij Oxxio afnemen of zich kort voor die datum hebben aangemeld.
Wanneer kan ik mijn laatste nota van Oxxio verwachten voor Internet, TV & Bellen?
Zolang onze dienstverlening aan jou nog doorloopt, krijg je gewoon elke maand je nota per mail toegestuurd. Precies zoals je van ons gewend bent. Als hierin iets verandert, informeren we je daar tijdig over.
Ik ben net overgestapt met mijn Internet, TV & Bellen naar Oxxio. Wat moet ik nu doen?
Je bent van harte welkom! Ook voor jou geldt dat je gewoon Internet, TV & Bellen van Oxxio geleverd krijgt. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Voorlopig blijft Oxxio de dienstverlening doen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus met je vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht.
Ik heb binnenkort een afspraak om Oxxio Internet, TV & Bellen te installeren. Wat moet ik nu doen?
Je hoeft niks te doen, die afspraak gaat gewoon door. Ook voor jou geldt dat je gewoon Internet, TV & Bellen van Oxxio geleverd krijgt. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Voorlopig blijft Oxxio de dienstverlening doen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus met je vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht.
Ik hoor dat jullie gaan stoppen met het aanbieden van Internet, TV & Bellen. Wat kan ik nu van jullie verwachten?
Oxxio stopt inderdaad per 13 april 2021 met de verkoop van Internet, TV & Bellen, maar voorlopig blijven we deze diensten gewoon leveren. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Voorlopig blijft Oxxio de dienstverlening doen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus met je vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht.
Kom ik nu zonder Internet, TV & Bellen te zitten?
Nee, daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. We blijven Internet, TV & Bellen gewoon leveren, tot KPN het stokje later dit jaar van ons overneemt. Die overgang vindt plaats zonder onderbreking van de dienstverlening en er hoeft ook geen nieuwe apparatuur te worden geïnstalleerd. We informeren je tijdig over wanneer je precies overgaat naar KPN.
Ga ik per 1 juni 2021 meer betalen?
Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Daarbij houd je dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt.
Krijg ik per 1 juni 2021 een nieuw jaarcontract?
Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Als je al langer klant bent, heb je geen jaarcontract meer. Je krijgt dan door de overgang ook geen nieuw jaarcontact. Als je wel een jaarcontract hebt met Oxxio voor Internet, TV & Bellen, dan neem je dat mee naar KPN. Hieraan verandert niets.
Blijft mijn apparatuur hetzelfde?
Alles blijft gewoon werken zoals je gewend bent, met dezelfde apparatuur en instellingen. Wel zo makkelijk.
Krijg ik een nieuw telefoonnummer bij KPN?
Je telefoonnummer blijft hetzelfde.
Wat gebeurt er met mijn opnames in mijn Opnemen Pakket?
Pas na de zomer gaat Oxxio Internet, TV & Bellen ook technisch over naar KPN. Daarbij gaan je opnames van je Opnemen Pakket gewoon mee.
Ik neem bij Oxxio een Combipakket af. Moet ik nu met mijn energie overstappen?
Je energiecontract staat los van je contract voor Internet, TV & Bellen. We blijven je graag energie leveren. Je hoeft daarvoor natuurlijk niet over te stappen. Voor Internet, TV & Bellen overigens ook niet; de levering daarvan loopt voorlopig gewoon door. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Voorlopig blijft Oxxio de dienstverlening doen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus met je vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht.
Moet ik zelf op zoek naar een nieuwe aanbieder?
Nee, dat hoeft niet: in KPN hebben wij een partner gevonden die de klanten met Internet, TV & Bellen overneemt. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Voorlopig blijft Oxxio de dienstverlening doen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus met je vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht.
Kan ik nu kosteloos opzeggen?
Je huidige contractvoorwaarden blijven ongewijzigd. Als je een lopende jaarovereenkomst hebt met Oxxio voor Internet, TV & Bellen, kan je deze niet kosteloos opzeggen.
Wat gebeurt er met mijn Combivoordeel?
Je Combivoordeel wordt per 1 juni 2021 een vast onderdeel van je Internet, TV & Bellen abonnement. Daarmee wordt dit voordeel alvast losgekoppeld van je energiecontract met Oxxio.
Ik heb een lopende betalingsregeling. Wat gaat daarmee gebeuren?
Maak je geen zorgen: onze dienstverlening loopt gewoon door en dat geldt ook voor je betalingsregeling.
Wat moet ik doen met het installatiepakket dat ik van Oxxio ontvangen heb?
Gewoon installeren of laten installeren. Vanaf je activatiedatum ga je hier dus gebruik van maken, precies zoals afgesproken; onze dienstverlening loopt door. Pas na de zomer gaan Oxxio Internet, TV en Bellen en je gegevens ook technisch over naar KPN. Vanaf dat moment regel je alles voor Internet, TV & Bellen met KPN. Dan krijg je ook je nota’s van KPN, betaal je rechtstreeks aan KPN en kun je bij KPN terecht met al je vragen. Wij laten je het op tijd weten als dit zover is. Overigens houd je dan dezelfde apparatuur, dus je hoeft niets (opnieuw) te installeren.
Ik heb al KPN Mobiel en Oxxio Internet, TV en/of Bellen. Krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, zodra je technisch over bent naar KPN ontvang je extra voordelen op KPN Mobiel als je naast Internet, TV & Bellen ook KPN Mobiel hebt. Als het zover is, vertellen we je hier uiteraard alles over.
Mag ik mijn abonnement nog wijzigen?
Ja, dat kan. Alle aanpassingen aan je abonnement blijven mogelijk zoals je dat gewend bent.
Kan ik nu met mijn vragen over mijn Internet, TV en/of Bellen diensten ook bij KPN terecht?
Nee, er verandert voorlopig niets en dus blijft Oxxio je aanspreekpunt. Als KPN het stokje later dit jaar overneemt, zullen we je daarover tijdig informeren.
Ik heb nog een vraag. Waar kan ik terecht?
Je kunt met al je vragen nog steeds terecht bij Oxxio bij Oxxio via de chat op of bel ons op 088 – 89 55 980 op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur, zodat onze service crew je verder kan helpen.
Ik ben gedupeerd door de toeslagenaffaire en maak gebruik van de adempauze. Verandert er iets voor mij?
Nee hoor, je adempauze loopt gewoon door. Hieraan verandert niets.
Ik heb nu alleen Internet, TV & Bellen, maar nog geen energie. Kan ik alsnog Combivoordeel krijgen als ik nu nog energie bij Oxxio neem?
Tot 1 juni kun je nog instappen op het Combivoordeel. Dit wordt dan per 1 juni 2021 omgezet in een vast voordeel dat los staat van je energiegebruik. Vanaf 1 juni 2021 vervalt deze mogelijkheid. Wel ben je ook na die datum natuurlijk van harte welkom als klant van Oxxio energie, tegen onze gebruikelijke zeer voordelige tarieven.
Waarom blijft Oxxio nog de dienstverlening doen voor KPN?
We bereiden ons voor om de Oxxio Internet, TV & Bellen abonnementen om te zetten naar KPN. Dit doen we pas als de service en dienstverlening van dezelfde kwaliteit of beter is dan dat je nu ervaart. Achter de schermen werken we hier hard aan en dit kost enkele maanden voorbereidingstijd. In de tussentijd willen we de dienstverlening onveranderd voortzetten onder de Oxxio-vlag, zoals je gewend bent.