Ben je al Oxxio klant? Check hier je verlengaanbod.

Een slimme meter

Een slimme meter registreert hoeveel stroom en gas je verbruikt en hoeveel stroom je eventueel teruglevert. En geeft de meterstanden automatisch via je netbeheerder aan ons door. Zo simpel is 't.

Het voordeel van een slimme meter

Een slimme meter geeft je meterstanden automatisch aan ons door. Je hoeft dat dus niet zelf te doen zoals bij een traditionele meter. Behalve in het zeldzame geval dat je slimme meter langdurig een storing heeft.

Waar we je meterstanden voor gebruiken

Via je netbeheerder ontvangen we 12 keer per jaar je meterstanden. Die gebruiken we voor je Maandelijks Energierapport en voor je jaarnota of eindnota. Geef je ons toestemming om dagelijks je meterstanden te ontvangen? Dan krijg je via de Oxxio App uitgebreid inzicht in je energieverbruik.

Toestemming geven is supereenvoudig: open de Oxxio App, ga naar Menu > Instellingen (het tandwieltje rechtsboven) > Privacy. Klik bij ‘Uitlezen slimme meter’ op toestemming geven en bevestig daarna je akkoord.

Hoe je kunt zien of je een slimme meter hebt

Het verschil tussen slimme en traditionele meters is aan de buitenkant niet altijd goed te zien. Een digitale meter hoeft bijvoorbeeld niet per se ook ‘slim’ te zijn. Als je twijfelt wat er bij jou in de meterkast hangt, kijk dan even in de Oxxio App bij Menu > Producten. Klik op je product en kijk bij ‘Stroommeter details’.   
 
Ben je (nog) geen klant bij ons, dan kun je het checken bij je netbeheerder.

Van een traditionele meter naar een slimme meter

Misschien hangen bij jou in huis nog traditionele meters, omdat jij zelf of de vorige bewoner geen slimme meters wilde toen die werden aangeboden. Alsnog een andere meter? Dat kan via je netbeheerder. Die brengt mogelijk wel kosten in rekening voor het plaatsen van een slimme meter. Voor meer informatie kun je het beste terecht op de website van je eigen netbeheerder.

Weet je niet wie je netbeheerder is? Geen probleem. Je vindt je netbeheerder heel makkelijk in de Oxxio App bij Menu > Producten. Klik op je product en kijk bij 'Netbeheerder'. Of ga naar Mijnaansluiting.nl en vul er je gegevens in. 

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? We helpen je graag verder.Naar de klantenservice