Ben je al klant? Ook dan geldt onze vaste prijs! Lekker voorspelbaar. Check hier je verlengaanbod.

Enkele of dubbele meter 

Het verschil tussen enkele en dubbele meters heb je alleen bij traditionele stroommeters. Een slimme stroommeter is altijd dubbel. Als je kijkt in je meterkast, zie je het meteen. Heeft je meter twee werkende telwerken? Dan heb je een dubbele meter. Is er maar één telwerk op je stroommeter te zien? Dan hangt er een enkele meter in jouw huis.

Enkeltarief of dubbeltarief

Heb je een traditionele meter? Dan krijg je automatisch het enkeltarief in rekening gebracht, ook als je een dubbele meter hebt. Vanaf 1 juli 2021 hebben de netbeheerders namelijk gefaseerd het TF-signaal uitgezet dat aan je meter doorgeeft wanneer het dal- en normaaltarief ingaat.

Met een slimme meter gelden er wel twee tarieven voor de stroom die je bij ons afneemt. Deze tarieven kunnen allebei hetzelfde zijn, maar ze kunnen ook van elkaar verschillen. In dat geval geldt er een lager tarief in de daluren (het daltarief*) en een hoger tarief in de piekuren (normaaltarief). Je tarieven vind je terug in de overeenkomst die je met ons hebt afgesloten of als je een tariefwissel hebt gehad in de Oxxio App of Mijn Oxxio.

*Het daltarief geldt op werkdagen tussen 21.00 en 7.00 uur of tussen 23.00 en 7.00 uur (dat hangt af van je netbeheerder, en dus van waar je woont), in het weekend én op officiële feestdagen.

Van enkel naar dubbel of andersom

Heb je een traditionele meter, dan kunnen we je geen dubbeltarief aanbieden. Wil je hier toch gebruik van maken, dan kan dat alleen als je via je netbeheerder een slimme meter aanvraagt. Let wel goed op, want je netbeheerder kan hiervoor extra kosten rekenen.

Is de slimme meter eenmaal geïnstalleerd? Stuur ons dan een chatbericht in de Oxxio App. We maken de profielwissel dan meteen voor je in orde!

Andersom kan natuurlijk ook: dat je een slimme meter hebt maar liever afrekent met het enkeltarief. Stuur ons dan ook een chatberichtje via de Oxxio App.