Wat is een dubbele meter?

Het verschil tussen een enkele en dubbele meter zit in de telwerken. Als je gaat kijken in je meterkast, zou je meteen het verschil moeten zien. Zie je een meter met twee werkende telwerken? Dan heb je een dubbele meter. Is er maar één telwerk op je stroommeter te zien? Dan hangt er een enkele meter in jouw huis.

Met een dubbele meter gelden twee verschillende tarieven voor de stroom die je bij Oxxio afneemt. In dit geval betaal je een lager tarief in de daluren (het daltarief) en een hoger tarief in de piekuren (normaaltarief). Deze tarieven vind je terug in de overeenkomst die je met ons hebt afgesloten. Heb je een dubbele meter en wil je dat je verbruik alleen via enkeltarief berekend wordt? Dat kan, stuur ons dan een chatberichtje via de Oxxio App.

Van enkele naar dubbele meter

Heb je een enkele meter, maar wil je graag een dubbele meter om gebruik te maken van het voordelige daltarief? Dan kunnen we je op dit moment geen dubbeltarief aanbieden, tenzij je via je netbeheerder een meter met twee telwerken aanvraagt. Let wel goed op, want je netbeheerder rekent hiervoor extra kosten. Hier kun je direct uitvinden wie je netbeheerder is, als je dit niet weet. Of kijk in de Oxxio App bij het menu ‘Contract info’.

Is de nieuwe dubbele meter eenmaal geïnstalleerd? Stuur ons dan een chatbericht in de Oxxio App. We maken de profielwissel dan meteen voor je in orde!

Naar de Oxxio App