Een betalingsregeling afspreken

Lukt het je niet om je energienota(‘s) in één keer te betalen, dan kan een betalingsregeling uitkomst bieden. Zo voorkom je extra kosten. Een betalingsregeling vraag je zelf eenvoudig aan in de Oxxio App of Mijn Oxxio. Het uitstellen of overslaan van een nota is helaas niet mogelijk.

Betalingsregeling afspreken
Oxxio App - Nota Overzicht

Welke voorwaarden gelden voor het afspreken van een betalingsregeling?

Wil je met ons een afspraak maken om een openstaand bedrag in delen te betalen, dan gelden er een paar voorwaarden:

  • Je mag maar één betalingsregeling per contractjaar afspreken.
  • Je kunt alleen een betalingsregeling afspreken voor nota’s die je nog niet hebt betaald.
  • De openstaande nota’s zijn niet ouder dan 3 maanden of overgenomen door een incassobureau.
  • Het minimale bedrag waarvoor je een betalingsregeling kunt afspreken is € 60,-.
  • Het totale bedrag, waarvoor je betalingsregeling afspreekt, bepaalt het aantal termijnen. Het minimum aantal termijnen van een betalingsregeling is twee.
  • Wil je je jaarnota in delen betalen, dan is deze gebaseerd op werkelijke i.p.v. berekende meterstanden.

Voldoe je niet aan bovenstaande voorwaarden? Dan kunnen we helaas geen betalingsregeling met je afspreken.

Afbeelding Pagina

Hoe kan ik een betalingsregeling afspreken?

Via de Oxxio App of Mijn Oxxio kun je eenvoudig en snel een betalingsregeling met ons afspreken. De stappen op een rij:

  1. Open de Oxxio App of Mijn Oxxio.
  2. Ga in het Menu naar ‘Mijn Nota’ en klik op de button ‘Betalingsregeling aanvragen’.
  3. Voldoe je aan de hierboven genoemde voorwaarden? Dan selecteer je de nota(‘s) die je mee wilt nemen in de betalingsregeling én het aantal termijnen, waarin je het openstaande bedrag wilt betalen.
  4. Ga je daarna akkoord met het betalingsvoorstel dat in je scherm verschijnt, dan is de betalingsregeling een feit.

Binnen 24 uur krijg je van ons een e-mail met de bevestiging van onze afspraak.

Betalingsregeling afspreken
Mijn Nota

Wanneer moet ik de bedragen betalen

Betaal je onze nota’s normaal gesproken altijd via automatische incasso? Dan krijg je ongeveer zes dagen voor de vervaldatum een e-mail van ons, waarin je ziet wanneer we de volgende termijn afschrijven. Houd er rekening mee dat er een aparte afschrijving voor je termijnbedrag en de betalingsregeling plaatsvindt. Deze afschrijvingen kunnen ook op verschillende data worden gedaan. Maak je zelf de bedragen naar ons over, dan ontvang je tien dagen voor de vervaldatum een e-mail waarin staat wanneer je het bedrag aan ons moet betalen.

Tip! In de Oxxio App of Mijn Oxxio zie je in het menu bij Mijn Nota’s altijd precies terug hoeveel termijnen je nog moet betalen. Let op, in de Oxxio App moet je - om de termijnen te zien - op de betalingsregeling klikken. Ook kun je in de app en Mijn Oxxio zien wanneer we een bedrag van je rekening afschrijven of voor welke datum je het aan ons moet overmaken. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Belangrijk, betaal altijd netjes op tijd!
Heb je een betalingsregeling met ons afgesproken, dan is het heel belangrijk dat je alle nota’s op tijd betaalt. Je betalingsregeling wordt namelijk stopgezet, wanneer een automatische incasso van Oxxio mislukt of als je een betaling aan ons niet op tijd voldoet.

Let op, dit geldt dus niet alleen voor de termijnen van de betalingsregeling, maar ook voor andere bedragen (nota’s) die je aan ons moet betalen.

Veelgestelde vragen

Per wanneer gaat de betalingsregeling in?
Spreek je via de Oxxio App of Mijn Oxxio een betalingsregeling met ons af, dan zie je per deel ook meteen terug voor wanneer je uiterlijk moet betalen. Binnen 24 uur krijg je van ons sowieso ook nog een e-mail met de bevestiging van onze afspraak. Betaal je onze nota’s normaal gesproken altijd via automatische incasso? Dan zie je in deze mail ook meteen rond welke datum wij de bedragen afschrijven.
Mijn betalingsregeling is stopgezet. Wat nu?
Wordt je betalingsregeling stopgezet, dan moet je het volledige bedrag in één keer aan ons betalen. Het is belangrijk dat je het volledige bedrag op tijd betaalt, om extra kosten of het beëindigen van je energiecontract te voorkomen.
Hoe kan ik mijn betalingsregeling sneller aflossen?
Wil je sneller klaar zijn met de betalingsregeling en hiervoor een extra betaling doen? Dat kan door het extra bedrag (apart) over te maken naar Oxxio Nederland B.V. IBAN NL56 ABNA 0606 0601 11. Vermeld daarbij het kenmerk van je betalingsregeling dat je vindt in de berichten die je over je betalingsregeling ontvangt. Extra betalingen brengen we in mindering op de laatste termijn van je betalingsregeling. Zo ben je dus eerder klaar met aflossen.
Let op; maak je zelf een (extra) bedrag voor het aflossen van de betalingsregeling naar ons over, dan zie je dit niet terug in je betaaloverzicht in de Oxxio App en Mijn Oxxio.