Ben je al Oxxio klant? Check hier je verlengaanbod.

Een betalingsregeling afspreken

Een betalingsregeling kan een uitkomst zijn als je je energienota(’s) niet in één keer kunt betalen. Zo voorkom je extra kosten. Lees hier meer over de voorwaarden en wat de mogelijkheden zijn als je meer hulp nodig hebt.
Betalingsregeling

Een betalingsregeling afspreken

Wil je met ons een afspraak maken om een openstaand bedrag in delen te betalen, dan gelden er een paar voorwaarden. We kunnen een betalingsregeling afspreken als je aan onderstaande voorwaarden voldoet:


  • Je kunt alleen een betalingsregeling afspreken voor nota’s die je nog niet hebt betaald. 
  • De openstaande nota’s zijn niet ouder dan 3 maanden of overgenomen door een incassobureau.
  • Het minimale bedrag waarvoor je een betalingsregeling kunt afspreken is € 60,-.
  • Het totale bedrag waarvoor je een betalingsregeling afspreekt, bepaalt het aantal delen (minimaal twee delen).


Let op: Heb je de incasso van Oxxio gestorneerd? Dan kun je pas een betalingsregeling met ons afspreken, op het moment dat de nota in ons systeem weer op ‘niet betaald’ staat. Dit regel je gemakkelijk zelf in de Oxxio App of Mijn Oxxio.

Goed om te weten: Om je tijdens de energiecrisis nog iets beter te kunnen helpen is het beleid voor een betalingsregeling verruimd. Zo kan je nu kiezen voor een langere looptijd. Dit betekent dat de hoogte van de maandelijkse delen lager is. En als je je goed aan de regeling houdt kan je vaker een betalingsregeling afspreken. 

Wanneer betalen?

Betaal je onze nota’s normaal gesproken altijd via automatische incasso? Dan krijg je ongeveer zes dagen voordat de nota betaald moet worden een e-mail van ons. Hierin vertellen we wanneer we het volgende deel van je betalingsregeling afschrijven. Houd er rekening mee dat er een aparte afschrijving voor je termijnbedrag en voor je betalingsregeling plaatsvindt. En dat die afschrijvingen niet op dezelfde dag hoeven te zijn. 

Maak je zelf de bedragen naar ons over? Dan ontvang je tien dagen voordat je moet betalen een e-mail waarin staat wanneer je het bedrag aan ons moet overmaken. 

Tip! In de Oxxio App of Mijn Oxxio zie je in het menu bij Nota’s altijd precies terug hoeveel delen je nog moet betalen. In de Oxxio App moet je op de betalingsregeling klikken om de delen te zien. Je ziet dan ook wanneer we een bedrag van je rekening afschrijven of voor welke datum je het aan ons moet overmaken. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Belangrijk, betaal altijd netjes op tijd!

Heb je een betalingsregeling met ons afgesproken, dan is het belangrijk dat je alle nota’s op tijd betaalt. Je betalingsregeling wordt namelijk stopgezet wanneer een automatische incasso van Oxxio mislukt of als je een bedrag (nota) niet op tijd aan ons betaalt. Let op, dit geldt dus niet alleen voor de delen van de betalingsregeling, maar ook voor andere bedragen (nota’s) die je aan ons moet betalen.

Let op: Maak je zelf een (extra) bedrag voor het aflossen van de betalingsregeling naar ons over, dan zie je dit niet terug in je betaaloverzicht in de Oxxio App en Mijn Oxxio.

Als een betalingsregeling niet voldoende is

Geldfit

Heb je meer hulp nodig dan een betalingsregeling? Ga dan naar Geldfit.nl/energie en ontdek wat jij kan doen. Krijg gratis advies van een energie- of budgetcoach. Controleer op welke financiële regelingen je mogelijk recht hebt en krijg hulp bij het aanvragen ervan. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.

Schuldhulpverlening

Bij betalingsproblemen kun je ook schuldhulpverlening bij je gemeente aanvragen. Wil je liever dat wij je gemeente informeren, zodat ze contact met je kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons dan weten. Krijg je al schuldhulpverlening of heb je hiervoor een aanvraag bij je gemeente ingediend? Laat je schuldhulpinstantie dan zo snel mogelijk contact met ons opnemen via bijzonderbeheer@oxxio.nl.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? We helpen je graag verder.Naar de klantenservice