Betaling gemist?
Is de automatische incasso mislukt? Op deze pagina lees je wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt en welke stappen we zetten na een gemiste betaling. Maar ook welke mogelijkheden er voor jou zijn als betalen echt niet lukt.
Betalen met iDEAL of zelf overmaken
Het kan gebeuren dat er een keer te weinig geld op je rekening staat op het moment dat wij het bedrag willen afschrijven. Is de automatische incasso mislukt, dan kun je je nota alsnog eenvoudig zelf met iDEAL betalen in de Oxxio App of Mijn Oxxio.Geen fan van iDEAL? Maak het bedrag dan zelf over naar rekeningnummer NL56 ABNA 0606 0601 11 t.n.v. Oxxio Nederland BV (ABN AMRO te Rotterdam). Vermeld altijd je klantnummer bij je overschrijving. Wij zorgen dan dat je betaling goed wordt verwerkt.
Wil je de waarborgsom aan Oxxio betalen? Maak deze dan alleen naar ons over via de speciale AcceptEmail die je van ons hebt ontvangen.
Stappen die we zetten na een gemiste betaling
Als de situatie erom vraagt, dan kunnen we besluiten om af te wijken van dit standaardproces en stappen overslaan.Mogelijkheden voor jou
Betalingsregeling afspreken
Lukt het je niet om je energienota(‘s) in één keer te betalen, dan kan een betalingsregeling uitkomst bieden. Zo voorkom je extra kosten. Een betalingsregeling vraag je eenvoudig zelf aan in de Oxxio App of Mijn Oxxio. Het uitstellen of overslaan van een nota is helaas niet mogelijk.Geldfit
Heb je meer hulp nodig dan een betalingsregeling? Ga dan naar Geldfit.nl/energie en ontdek wat jij kan doen. Krijg gratis advies van een energie- of budgetcoach. Controleer op welke financiële regelingen je mogelijk recht hebt en krijg hulp bij het aanvragen ervan. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.Schuldhulpverlening
Bij betalingsproblemen kun je ook schuldhulpverlening bij je gemeente aanvragen. Krijg je al schuldhulpverlening of heb je hiervoor een aanvraag bij je gemeente ingediend? Laat je schuldhulpinstantie dan zo snel mogelijk contact met ons opnemen via bijzonderbeheer@oxxio.nl.Wat er gebeurt als je Oxxio niet betaalt
Betaal je je nota’s niet en spreek je geen betalingsregeling af? Dan zijn we verplicht om je persoonsgegevens en de hoogte van de betalingsachterstand door te geven aan je gemeente. Zij kunnen dan contact met je opnemen over schuldhulpverlening. Wil je dit niet? Je mag dit weigeren, laat het ons dan weten. Let op: we informeren je gemeente dan ook niet als je betalingsachterstand veel hoger wordt, of als we het energiecontract door de betalingsachterstanden gaan beëindigen.Wil je liever dat we je gemeente nu al informeren zodat zij contact met je kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons weten.