Ben je al Oxxio klant? Check hier je verlengaanbod.

Betaling gemist?

Is de automatische incasso mislukt? Op deze pagina lees je wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt en welke stappen we zetten na een gemiste betaling. Maar ook welke mogelijkheden er voor jou zijn als betalen echt niet lukt.

Betalen met iDEAL of zelf overmaken

Het kan gebeuren dat er een keer te weinig geld op je rekening staat op het moment dat wij het bedrag willen afschrijven. Is de automatische incasso mislukt, dan kun je je nota alsnog eenvoudig zelf met iDEAL betalen in de Oxxio App of Mijn Oxxio

Geen fan van iDEAL? Maak het bedrag dan zelf over naar rekeningnummer NL56 ABNA 0606 0601 11 t.n.v. Oxxio Nederland BV (ABN AMRO te Rotterdam). Vermeld altijd je klantnummer bij je overschrijving. Wij zorgen dan dat je betaling goed wordt verwerkt.
Wil je de waarborgsom aan Oxxio betalen? Maak deze dan alleen naar ons over via de speciale AcceptEmail die je van ons hebt ontvangen.

Stappen die we zetten na een gemiste betaling

Als de situatie erom vraagt, dan kunnen we besluiten om af te wijken van dit standaardproces en stappen overslaan.

Mogelijkheden voor jou

Betalingsregeling afspreken

Lukt het je niet om je energienota(‘s) in één keer te betalen, dan kan een betalingsregeling uitkomst bieden. Zo voorkom je extra kosten. Een betalingsregeling vraag je eenvoudig zelf aan in de Oxxio App of Mijn Oxxio. Het uitstellen of overslaan van een nota is helaas niet mogelijk.

Geldfit

Heb je meer hulp nodig dan een betalingsregeling? Ga dan naar Geldfit.nl/energie en ontdek wat jij kan doen. Krijg gratis advies van een energie- of budgetcoach. Controleer op welke financiële regelingen je mogelijk recht hebt en krijg hulp bij het aanvragen ervan. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.

Schuldhulpverlening

Je kunt ook direct schuldhulpverlening bij je gemeente aanvragen. Wil je liever dat wij je gemeente informeren, zodat ze contact met je kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons dan weten. Kun je aantonen dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd of krijg je al schuldhulpverlening? Laat je schuldhulpinstantie dan contact met ons opnemen via bijzonderbeheer@oxxio.nl.

Wat er gebeurt als je Oxxio niet betaalt

Betaal je je nota’s niet en spreek je geen betalingsregeling af? Dan zijn we verplicht om je contactgegevens, klantnummer, informatie over de hoogte van je schuld en de ontwikkeling van je betalingsachterstand door te geven aan je gemeente. Dit geldt ook als we van plan zijn om je contract te beëindigen doordat je niet betaalt. Je gemeente kan dan contact met je opnemen over schuldhulpverlening. Wil je dit niet? Dat mag, laat het ons dan weten. Let op: we informeren je gemeente dan ook niet als je betalingsachterstand veel hoger wordt, of als we het energiecontract door de betalingsachterstanden gaan beëindigen.