Hoe gaat Oxxio om met de toeslagenaffaire?
Ouders die in de problemen zijn gekomen door de toeslagenaffaire en hierdoor in de schulden zijn gekomen, krijgen een adempauze bij hun schuldeisers. Tijdens deze adempauze worden een jaar lang de oude schulden bevroren en de schuldeisers kunnen geen oude schulden innen. Zo krijgen deze ouders de rust en ruimte om de afhandeling van hun schulden op een goede manier te laten verlopen.Ben je ook geraakt door de toeslagenaffaire?
Lees dan verder op deze pagina.Een adempauze bij Oxxio, wat betekent dat?
De adempauze geldt voor alle huidige en voormalige klanten van Oxxio die in de schulden zijn gekomen door de toeslagenaffaire én die bij de Belastingdienst een verzoek tot compensatie hebben ingediend. Schulden die tot 12 februari 2021 bij Oxxio zijn opgebouwd worden één jaar lang bevroren. Dit betekent dat wij in dit jaar deze oude schulden niet zullen incasseren.
Heb je het verzoek tot compensatie na 12 februari bij de Belastingdienst ingediend? Dan gaat de adempauze (voor de duur van één jaar) in op het moment dat je deze compensatie (gedeeltelijk) hebt ontvangen.
Wat gebeurt er met je huidige en toekomstige nota's?
Het termijnbedrag dat je elke maand betaalt voor je energieverbruik en/of de kosten voor de andere producten of diensten van Oxxio, blijf je tijdens de pauze aan ons betalen. Alleen de schulden die vallen onder de adempauze worden bevroren.
Lukt het niet om een nieuw (termijn)bedrag op tijd te betalen, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Wat moet je doen wanneer je een adempauze wilt?
Op dit moment is de overheid nog met verschillende sectoren in gesprek over het uitwisselen van gegevens van (voormalige) klanten die getroffen zijn door de toeslagenaffaire. Wij weten op dit moment dus niet welke (voormalige) Oxxio-klanten dit zijn.
Ben je op dit moment klant Oxxio of in het verleden klant geweest en wil je je oude schulden (schulden die zijn ontstaan vóór 12 februari 2021) laten bevriezen? Dien dan je verzoek voor de adempauze per mail in via toeslagen@oxxio.nl. Liever telefonisch contact? Ook dat kan, bel ons op 010 - 89 06 921 (je betaalt je normale belkosten).
Om je verzoek voor de adempauze alvast in behandeling te nemen, hebben wij de volgende gegevens van je nodig:
- Klantnummer
- Naam
- Adres
- Woonplaats
- E-mailadres
- Bewijs waarin staat dat de Belastingdienst de compensatie vanwege de toeslagenaffaire aan je overmaakt*
- Ben je op dit moment energieklant van Oxxio? Dan hebben wij ook een foto van je laatste meterstanden nodig.
* Let op: wanneer je ons een brief van de Belastingdienst mailt, vergeet dan niet om je BSN (burgerservicenummer) onleesbaar te maken. Wij mogen je BSN namelijk niet verwerken, dat is voor ons verboden. Zorg er daarom voor dat je je BSN voor ons volledig onleesbaar maakt, zodat wij je brief daadwerkelijk kunnen gebruiken voor het (eventueel) toekennen van de adempauze.