Een storing melden van je Oxxio-energie

In Nederland kunnen we in het algemeen rekenen op een stabiel netwerk voor onze stroom en gas. Maar het kan weleens gebeuren dat dit door een onvoorziene omstandigheid tijdelijk uitvalt. Door een storing kan het zijn dat je even geen energie ontvangt. Denk bijvoorbeeld aan storingen door kortsluiting, kabelbreuk bij straatwerkzaamheden, weersomstandigheden of vernieling. Een storing in de levering van stroom of gas loopt niet via Oxxio, maar via je netbeheerder.

Wie is mijn Netbeheerder?

Storing melden
Wanneer je merkt dat er geen gas of stroom meer in huis is, meld deze storing dan direct bij het Nationaal Storingsnummer Gas & Stroom op het gratis telefoonnummer 0800-9009. Dit nummer is dag en nacht, 24/7 bereikbaar. Je melding van de storing wordt direct doorgegeven bij je lokale netbeheerder, zodat zij meteen alles in gang kunnen zetten om jou zo snel mogelijk weer van stroom of gas te voorzien.

Vergoeding na stroomstoring

Je krijgt een vergoeding voor een stroomstoring als deze langer heeft geduurd dan vier uur. Duurde de stroomstoring korter dan 4 uur? Dan krijg je geen vergoeding. De vergoeding voor de stroomstoring wordt door je netbeheerder uitbetaald. Dit loopt niet via Oxxio.