Ben je al klant? Ook dan geldt onze vaste prijs! Lekker voorspelbaar. Check hier je verlengaanbod.

De netbeheerder

De netbeheerder is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en beheer van het energienetwerk en zorgt ervoor dat stroom en gas bij jou terechtkomen. Je energieleverancier kies je zelf, maar een netbeheerder staat vast. Wie je netbeheerder is, hangt af van je woonplaats.

Wie is je netbeheerder?

Weet je niet wie je netbeheerder is? Geen probleem! Je vindt je netbeheerder heel makkelijk in de Oxxio App. Kijk bij Menu > Producten. Klik op je product en kijk bij 'Netbeheerder'. Of ga naar Mijnaansluiting.nl en vul er je gegevens in. 

Hiervoor kun je bij je netbeheerder terecht

Heb je een vraag over je stroom- en of gasaansluiting of een technische vraag over je meter? Dan kun je hierover contact opnemen met je netbeheerder. Bijvoorbeeld:


  • Als je een meter wilt aanvragen, wijzigen of verplaatsen.
  • Als je een zwaardere aansluiting nodig hebt.
  • Als je een dubbele meter of een slimme meter wilt.
  • Als je wilt beginnen met het terugleveren van energie.
  • Als je meter een storing aangeeft.
  • Als er een storing is in je stroom- of gaslevering.
  • Als je aardgasvrij gaat wonen.

Goed om te weten: Voordat je begint met het terugleveren van energie moet moet je je zonnepanelen aanmelden op Energieleveren.nl, een gezamenlijke website van de regionale netbeheerders.

Storing in je stroom- of gaslevering? Meld dit dan via het nationale storingsnummer: 0800 - 9009 (dag en nacht bereikbaar).

Aardgasvrij wonen

Als je aardgasvrij wilt gaan wonen, kun je de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) opzeggen die je met je netbeheerder hebt voor gas. In dat geval is het belangrijk dat je zelf een aanvraag indient om je gasaansluiting te laten verwijderen. Dat doe je eenvoudig via Mijnaansluiting.nl

De netbeheerder zorgt er dan voor dat je gasmeter en de aansluitleiding kosteloos weggehaald worden. Je kunt er ook voor kiezen om de aansluiting nog niet meteen definitief te laten verwijderen, maar voor een bepaalde periode (maximaal 12 maanden) te laten afsluiten. Dan kun je eventueel nog terugkomen op je beslissing. Voor het opnieuw aansluiten brengt de netbeheerder kosten in rekening. Je aansluiting laten verwijderen blijft kosteloos.