- Home
- Klantenservice
- Netbeheerder
Wat is een netbeheerder?
Een netbeheerder is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en beheer van het energienetwerk en zorgt ervoor dat onze stroom en gas bij jou terechtkomt. Je energieleverancier kies je zelf, maar een netbeheerder staat vast. Wie je netbeheerder is, hangt in de meeste gevallen af van je woonplaats. Dit is ook in de wet vastgelegd.
Wat kan mijn netbeheerder regelen?
Soms is het niet helemaal duidelijk voor welke zaken je contact op kunt nemen met Oxxio en wanneer je bij je netbeheerder terecht kunt. Dit leggen we graag aan je uit. Heb je een vraag over je stroom- en of gasaansluiting of een technische vraag over je meter? Dan kun je hierover contact opnemen met je netbeheerder. Bijvoorbeeld als je een meter wilt aanvragen, wijzigen of verplaatsen, als je een zwaardere aansluiting nodig hebt, maar ook als je een dubbele meter of een slimme meter wilt.Ook als je wilt beginnen met het terugleveren van energie, dien je hiervoor contact op te nemen met je netbeheerder. Op energieleveren.nl, een gezamenlijke website van de regionale netbeheerders, kun je je aanmelden voor teruglevering. Aanmelden kan al voor je zonnepanelen geplaatst zijn.Voor het melden van storingen in de stroom- of gaslevering bel je gratis met het nationaal storingsnummer: 0800 – 9009.
Regel 't zelf met de Oxxio App
Ook in de Oxxio App vind je vliegensvlug wie je netbeheerder is, bij het menu ‘Contract info’.
En onze superslimme app kan nog meer:
En onze superslimme app kan nog meer:
- Zie in één oogopslag de datum van je jaarnota
- Wijzig direct je termijnbedrag