Als klant van Oxxio profiteer je van veel voordelen. Daarover moet je goed geïnformeerd worden. Eerlijke en betrouwbare informatie. Om hiervoor te zorgen, vindt de werving van nieuwe klanten volgens de strengste kwaliteitsnormen plaats.
De voordelen van Oxxio leggen wij aan nieuwe klanten uit via verschillende media. Bijvoorbeeld via internet, maar ook via telefonische en promotionele verkoopteams.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is toezichthouder op de energiemarkt. De ACM heeft regels opgesteld en hierin staat beschreven welke informatie je minimaal van ons hoort te krijgen wanneer je een overeenkomst met ons aangaat. Alle energieleveranciers, en dus ook Oxxio, moeten zich aan deze regels houden. Daarnaast houdt Oxxio zich aan de Gedragscode Consument en Energieleverancier 2015 en de Gedragscode Leveranciers Slimme Meters 2012. De actuele versie van deze Gedragscodes kun je vinden op Oxxio.nl/voorwaarden.
We hebben kwaliteitsafspraken gemaakt met partijen met wie we samenwerken. Op die manier garanderen we de kwaliteit van onze telefonische- en directe verkoop.
Voor de telefonische verkoop zijn een aantal kwaliteitsafspraken gemaakt. Op die manier zorgen we ervoor dat je op een prettige en correcte manier door ons wordt benaderd.
Ook geldt het volgende: