Oxxio doet het anders

Oxxio doet het anders. Dat is al zo sinds onze oprichting in 2000. Vanaf toen gaf de overheid de energiemarkt vrij en pakten onze oprichters hun kans. Ze besloten de energiemarkt te vernieuwen, bijvoorbeeld door groene energie via internet aan te bieden.

Slim ondernemen

Oxxio: een onderscheidend merk

Oxxio helpt zijn klanten om op een makkelijke en vernieuwende manier grip te krijgen op hun energiezaken. Zo onderscheiden we ons van andere energieleveranciers. Onze trouwe gids helpt daar ook bij. Sinds 1 april 2005 staat hij altijd voor ons en onze klanten klaar. Soms zelfs samen met zijn familie en vrienden. Hij geeft graag bespaartips en adviseert over de producten van Oxxio. Zo laat hij zien dat wij anders zijn dan andere energieleveranciers.

oscar
2005
oscar
2006
oscar
2007
oscar
2008
oscar
2009
oscar
2010
oscar
2011
oscar
2012

Investeren in klantenservice

Sinds de oprichting is Oxxio enorm snel gegroeid. Deze snelle toename van klanten had ook een keerzijde. We konden de klanten die zo enthousiast naar ons waren overgestapt niet altijd het door ons gewenste serviceniveau bieden. Een belangrijke les en dus investeerden we flink in onze dienstverlening. We bouwden bijvoorbeeld extra controles in en namen klantenservice-specialisten aan. Sindsdien laat onze klanttevredenheid een stijgende lijn zien. Nu toetst dagelijks een onafhankelijk panel onze klantenservice op klanttevredenheid zodat onze service op hoog niveau blijft.

6,6
2007

Professionaliseren een uitbreiden van het klantenserviceteam met meer mensen.

7,0
2009

Verbeteren van de kwaliteit van klantenservicemedewerkers door opleiding en training.

7,0
2010

Slimmer en efficiënter werken.

7,2
2011

Klantenservicemedewerkers delen klantervaringen om van elkaar te leren.

7,4
2012

Verlaging van het Klantenservice telefoontarief van € 0,15 naar lokaal tarief.

2013

Meer en meer bedenken klantenservicemedewerkers zelf acties om de klant te verrassen.

100 enthousiaste en gedreven medewerkers

Enthousiast, jong, dynamisch, snel en een tikkeltje eigenwijs. Zomaar wat woorden die je zullen opvallen als je onze thuisbasis in Hilversum binnenloopt. Met 100 gedreven mensen werken we iedere dag aan slimme energieproducten en services. En daarbij proberen we het altijd net wat beter of anders te doen dan anderen.

Innovatief in besparen

Bij Oxxio zijn we tevreden als onze klanten steeds minder energie verbruiken. En dus helpen we hen actief met besparen. Want de goedkoopste energie is de energie die je niet gebruikt. We zoeken altijd naar nieuwe producten en diensten waarmee onze klanten inzicht krijgen in hun verbruik. En daarmee besparen op hun energieverbruik én kosten.

Slimme meter

Oxxio was de eerste die grootschalig de slimme meter aanbood. Dit kostte onze klanten niets extra’s: we installeerden hem gratis en de meterhuur bleef gelijk. De slimme meter is een digitale meter die laat zien hoeveel energie je op welk moment gebruikt. Inmiddels verstrekken de netbeheerders de slimme meters, maar nog altijd kunnen klanten via ons een slimme meter aanvragen bij de netbeheerder.

Direct een slimme meter aanvragen

EnergieMonitor

Effectief besparen begint met inzicht in je verbruik. Speciaal daarvoor ontwikkelden we de EnergieMonitor. Dankzij deze monitor kunnen klanten precies zien hoeveel ze besparen en hoeveel vergelijkbare huishoudens verbruiken. We waren de eerste in Nederland met deze tool. De monitor is beschikbaar in de Mijn Oxxio omgeving en als app voor smartphones en tablets.

Direct naar de EnergieMonitor

Pharox LEDlamp

In 2006 introduceerden we samen met Lemnis Lighting een nieuwe led-lamp. Deze Pharox led-lamp verbruikte maar 4 watt en ging 30 jaar mee. Natuurlijk lieten we onze klanten delen in dit voordeel. Ze konden de lampen via ons kopen en in 4 jaar terugbetalen van de besparing op hun energierekening. We waren het eerste energiebedrijf dat led-lampen aanbood en die dat met een leaseconstructie deed.

Onderscheidend
in voordeel

Toen Oxxio nog Energiebedrijf.com heette, waren we een echte prijsvechter. Met onze lage prijzen namen we het als Klein Duimpje op tegen de reuzen van de energiemarkt. Dat kon makkelijk, want de traditionele energiebedrijven waren niet gewend aan concurrentie en letten niet op de prijs. Inmiddels hebben alle energiebedrijven hun prijzen aangepast en vinden wij een goede service net zo belangrijk als een goede prijs..

water wind
Wind0,03%

Wind is voldoende aanwezig in Nederland en deze bron raakt nooit op. De windturbines wekken energie op zonder het klimaat te belasten en de lucht te vervuilen.

Water99,97%

Waterenergie ontstaat uit waterkracht. Dit wordt opgewekt uit stromend water dat ontstaat door stroomsnelheid of een hoogteverschil.

Brandstofmix 2012

Groen voor de prijs van grijs

Oxxio levert groene stroom die wordt opgewekt uit duurzame energiebronnen, zoals wind, zon en water. Dat is minder belastend voor het milieu dan fossiele brandstoffen. Voor onze groene stroom betaalt u hetzelfde als voor de grijze stroom. Dat klinkt nu logisch, maar in het begin was dit erg bijzonder. Toen vroegen de grote energiebedrijven namelijk een forse meerprijs voor groene stroom. Wij zorgden dat iedereen voor een betaalbare prijs kan kiezen voor groene energie.

Slimme acties

Al sinds onze oprichting laten we zien dat energie voordeliger kan. Daarvoor organiseren we regelmatig slimme acties met veel voordeel voor de klant. Als eerste energieleverancier bieden we in 2006 mensen de kans een vaste prijs te betalen voor hun energie. Zo weten klanten altijd waar ze aan toe zijn.

Oxxio door de tijd

Oxxio schudt energiemarkt wakker. Kees Donkervoort richt Energiebedrijf.com op en Eric de Heus sluit zich al snel bij hem aan. In de beginjaren waren er meer nieuwkomers op de energiemarkt. Maar Oxxio – toen nog Energiebedrijf.com – was een van de grootste. Een bewuste keuze van onze oprichters Eric de Heus en Kees Donkervoort. Ze geloofden dat alleen een omvangrijk en succesvol bedrijf kon laten zien hoe de energiemarkt echt vrij gemaakt kon worden. En inderdaad, regelmatig stond de pers bij ons op de stoep en dachten we mee met de overheid. Zo maakten we ook de grootmachten in de energiemarkt wakker.

2000 mei

De overheid geeft de markt voor groene stroom aan consumenten vrij.

2001 juli

De overheid geeft ook de energielevering aan bedrijven vrij.

2002 januari

De markt voor grijze stroom aan consumenten is geliberaliseerd. Consumenten kunnen nu zelf hun energieleverancier kiezen.

2004 juli

Energiebedrijf.com wordt omgedoopt in Oxxio.

2005 april

Het Britse energiebedrijf Centrica neemt Oxxio over.

2005 juni

Slimme meter

We introduceren de slimme meter als eerste in Nederland. Zo geven we onze klanten inzicht in hun energieverbruik.

2005 december

Gratis stroom

Enorme groeispurt, doordat we als eerste zes maanden gratis stroom weggeven als welkomstcadeau aan nieuwe klanten. Later verhogen we dit zelfs tot 12 maanden.

2006 april

Kantoor

Het kantoor van Oxxio verhuist van Leusden naar Hilversum.

2006 april

Widget

Met de Oxxio charactermaker maak je je eigen Oxxi-persoon. Dit is een groot succes op oxxio.nl

2006 mei

We regelen dat onze klanten 1 factuur krijgen voor onze diensten en die van de netbeheerder. Wel zo overzichtelijk.

2006 juli

Pharox

Klanten kunnen Pharox led-lampen bij ons bestellen; een super zuinige, innovatieve lamp.

2006 november

Jaarlijks sponsoren we de 5 en 10 km Oxxio Prestatieloop tijdens de Spieren voor Spieren City Run in Hilversum. Als energieleverancier vinden wij het belangrijk om bewust met energie om te gaan. Tijdens hardlopen gaat het om andere energie, maar door er bewust mee om te gaan behaal je het beste resultaat.

2007 april

We factureren de eerste klanten met de meterstanden van onze slimme meters. Makkelijk voor de klant want hij hoeft ze niet zelf door te geven én zorgvuldig.

2008 juli

Nieuwe CEO: Kees-Jan Bus. Zijn doel was om de processen in dit snel groeiende bedrijf te structureren zodat klanten en medewerkers hiervan profiteren.

2008 september

We lanceren de online omgeving Mijn Oxxio waar klanten hun tarieven kunnen bekijken en persoonlijke informatie kunnen wijzigen.

2009 februari

widget

Als eerste energieleverancier in Nederland introduceren we een widget en app voor de EnergieMonitor. Daarmee hebben klanten eenvoudig inzicht in hun verbruik.

2009 juli

Oxxio wint de Dutch Interactive Award voor beste online service.

2010 mei

Energiebedrijf Eneco neemt Oxxio over. Oxxio blijft als merk gewoon bestaan.

2011 maart

Samen met Milieu Centraal lanceren we de app BespaarCheck. Zo helpen we klanten met makkelijke bespaartips direct op hun smartphone.

2011 juni

We lanceren een actie waarbij we gratis iPad’s weggeven zodat klanten gebruik kunnen maken van onze BespaarCheck app en de EnergieMonitor app.

2012 april

Introductie van de online omgeving Mijn Oxxio voor B2B klanten.

2012 mei

Hoewel alleen netbeheerders slimme meters uitgeven, helpen we klanten met het aanvragen ervan. Klanten kunnen op oxxio.nl een slimme meter aanvragen bij hun netbeheerder.

2012 september

Gedreven, energiek en betrokken. Dat is Frank Schmid, onze directeur.

2013 april

100.000 EnergieMonitor gebruikers moet gevierd worden! Daarom gaat Oscar heel het land door om ijsjes uit te delen.

2013 juni

Oxxio lanceert InControl. Met de 12 energiebesparende producten en de EnergieMonitor houden onze klanten hun energie écht in eigen hand.

2013 september

Oxxio zet de energiemarkt op z’n kop met de introductie van PowerStunt. Energiecontracten met gegarandeerd de laagste energieprijzen!

2014 januari