cal_formPage 1PathPathlogoFill 19

Oxxio betalen, zo werkt het!

Elke maand schrijven we via automatische incasso het termijnbedrag van je rekening af. Met dat bedrag verdeel je je energiekosten over het hele jaar. En in de Oxxio App kun je met de Jaarcheck precies zien of je verbruik nog in lijn ligt met je termijnbedrag. Superhandig!

Oxxio-betalingsregeling aanvragen

Heb je een jaar- of eindnota ontvangen, maar lukt het je niet om deze op tijd te betalen? Dan kunnen we - afhankelijk van de situatie - afspraken met je maken voor een gespreide betaling. Je vraagt je betalingsregeling gemakkelijk zelf aan via de Oxxio App of Mijn Oxxio. Als je in aanmerking komt, verschijnt er een knop bij je nota waarmee je een betalingsregeling kunt treffen. Voor termijnbedragen kun je geen betalingsregeling treffen.

Wat als betalen via de automatische incasso van Oxxio niet lukt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een keer te weinig geld op je rekening staat. Dan sturen we je een betalingsherinnering. Welke andere stappen we ondernemen als de betaling niet lukt, zie je hieronder.

1. Automatische incasso

Je betaalt het termijnbedrag via automatische incasso. Zorg dat er rond de datum van de incasso voldoende geld op je rekening staat. Wil je weten op welke datum we precies je termijnbedrag afschrijven? Kijk dan in de Oxxio App of Mijn Oxxio. Komt de dag waarop we je maandelijkse termijnbedrag afschrijven niet zo goed uit? Kies dan zelf een dag in de maand waarop het je beter uitkomt. Aanpassen kan eens in de 4 weken.

2. Herinnering

Heb je een keer een incasso gemist? Dat kan gebeuren. Als een automatische incasso is mislukt, dan laten wij je dit weten. Hebben we je e-mailadres? Dan vragen je per e-mail om het openstaande bedrag met iDEAL te betalen, of om het zelf naar ons over te maken. Kunnen we je niet per e-mail bereiken? Dan sturen we je een brief met acceptgiro. Zorg ervoor dat het bedrag van de acceptgiro binnen 14 dagen op de rekening van Oxxio staat. Goed om te weten is dat we voor elke maand waarvoor we een acceptgiro versturen, € 2,50 extra kosten in rekening brengen.

3. Aanmaning

Is de betalingstermijn van 14 dagen verstreken? Dan sturen we je een aanmaning. Hier betaal je € 40 incassokosten voor. Ontvang je de aanmaning per mail, dan vragen we je om het totale openstaande bedrag zelf naar ons over te maken. Kunnen we je niet per e-mail bereiken, dan ontvang je een brief met acceptgiro. Het is belangrijk dat je het totale openstaande bedrag binnen 7 dagen betaalt. Het is namelijk de laatste herinnering voordat we je overdragen aan een incassobureau.

5. Incassobureau

Als ook de laatste betalingstermijn is verstreken, dragen we je over aan een extern incassobureau. De kosten zijn voor jouw rekening. De totale buitengerechtelijke kosten zijn minimaal € 40 per nota en nooit hoger dan maximaal wettelijk is toegestaan.  

Heb je een aanmaning ontvangen van DAS incasso en hier vragen over? Neem dan contact op met 010-2051830. Als ook het incassobureau geen (volledige) betaling ontvangt, dan moeten wij helaas de energielevering stopzetten. We beëindigen dan je contract en geven dit door aan je netbeheerder. Let op: hiermee vervallen de openstaande kosten niet. Je moet je schulden nog steeds betalen. 

Betaal je je schulden vervolgens nog steeds niet, dan dragen wij jouw dossier over aan de gerechtsdeurwaarder. Hij is ook degene die vanaf dat moment verder met je communiceert. Ook deze hoge (wettelijke) kosten moet je alsnog betalen. 

Alle informatie op een rij over betalen, aanmaningen en incassoproces.

Wat is het Oxxio-rekeningnummer?

Wil je een openstaande nota betalen aan Oxxio? Dan kan dat op rekeningnummer NL56 ABNA 0606 0601 11 t.n.v. Oxxio Nederland BV (ABN AMRO te Rotterdam). Vermeld altijd je klantnummer. Wij zorgen dan dat de betaling goed wordt verwerkt. Let op: wil je de waarborgsom aan Oxxio betalen? Hiervoor sturen we je een speciale AcceptEmail.