Betalen, zo werkt het

Maak je gebruik van Internet(, TV & Bellen) van Oxxio? Dan krijg je elke maand je nota per mail toegestuurd. In dat bericht staat ook wanneer we het totaalbedrag van je rekening afschrijven. Als je ook gas en elektriciteit afneemt van Oxxio, kan je je nota’s ook inzien in de Oxxio App.

Wat als de automatische incasso mislukt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een keer te weinig geld op je rekening staat. Dan krijg je van ons bericht dat we nog een keer proberen te incasseren. Hieronder vind je een overzicht van de stappen die we kunnen nemen als de betaling dan nog steeds niet lukt (van dit stappenplan kunnen we vanaf stap 2 afwijken als de situatie daarom vraagt). Hopelijk is dat niet nodig en laat je je betalingsachterstand niet oplopen.

1. Herinnering

Als een automatische incasso is mislukt, sturen we je per mail een betalingsherinnering. Je kunt het openstaande bedrag dan zelf naar ons overmaken onder vermelding van het betalingskenmerk dat je in de herinneringsmail vindt. Zorg ervoor dat het bedrag binnen de gestelde termijn op de rekening van Oxxio staat om incassokosten te voorkomen.

2. Aanmaning

Is de betalingstermijn verstreken en staat het bedrag nog (gedeeltelijk) open? Dan sturen we je een aanmaning, ook weer per e-mail. Als het zo ver komt, brengen we boven op het openstaande bedrag € 40,- incassokosten in rekening.

3. Blokkade Internet, TV & Bellen-pakket

Blijft betaling ook nu weer uit, ondanks de herinneringen die je ook nog per telefoon ontvangt, dan kan je van ons een laatste betalingsherinnering per mail verwachten voordat we je Internet, TV & Bellen-pakket blokkeren. Je kan je pakket dan niet meer gebruiken. Betaal je vervolgens binnen 15 dagen alsnog, dan heffen we de blokkade weer op.

4. Beëindiging contract

Is je Internet, TV & Bellen-pakket geblokkeerd en ontvangen we vervolgens nog geen (volledige) betaling van het openstaande bedrag, dan beëindigen we je contract. Dit is onomkeerbaar. Je bent dan geen klant meer van Oxxio Internet, TV & Bellen, maar dit ontslaat je niet van je betalingsverplichting.

5. Incassobureau

Bij de beëindiging van je contract dragen we je dossier over aan een extern incassobureau. Vindt de contractbeëindiging plaats voordat je jaarcontract voorbij is, dan worden de resterende maanden van je abonnement in één keer in rekening gebracht. De kosten die door de overdracht van je dossier ontstaan, komen boven op het bedrag dat al openstond en zijn voor jouw rekening. De kosten die je moet betalen voor de aanmaning en de kosten van het externe incassobureau zijn maximaal de wettelijk toegestane buitengerechtelijke kosten per nota.

6. Gerechtsdeurwaarder

Kom je er met het incassobureau ook niet uit, dan wordt je dossier overgedragen aan een gerechtsdeurwaarder. Daarbij kunnen de kosten die bij je in rekening worden gebracht, nog verder oplopen, zowel buitengerechtelijk als gerechtelijk.


Wat is het Oxxio-rekeningnummer?

Wil je een openstaande nota betalen aan Oxxio? Dat kan op rekeningnummer NL 18 ABNA 0830 03 48 62 t.n.v. Oxxio Nederland B.V. Vermeld altijd het bijbehorende betalingskenmerk of je klantnummer. Wij zorgen dan dat de betaling goed wordt verwerkt.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen of ben je onvoldoende geholpen? Stel dan zelf je vraag.