Betalen, zo werkt het

Maak je gebruik van Internet(, TV & Bellen) van Oxxio? Dan krijg je elke maand een mail of sms dat je nota voor je klaarstaat in de Oxxio App. In dat bericht staat ook wanneer we het totaalbedrag van je rekening afschrijven.

Wat als de automatische incasso mislukt?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een keer te weinig geld op je rekening staat. Dan krijg je van ons bericht dat we een paar dagen later nog keer proberen te incasseren. Hieronder vind je een overzicht van de stappen die we kunnen nemen als de betaling dan nog steeds niet lukt (van dit stappenplan kunnen we vanaf stap 2 afwijken als de situatie daarom vraagt). Hopelijk is dat niet nodig en laat je je betalingsachterstand niet oplopen.

1. Herinnering

Als een automatische incasso is mislukt, sturen we je per mail een betalingsherinnering. Je kunt het openstaande bedrag dan zelf naar ons overmaken onder vermelding van het betalingskenmerk dat je in de herinneringsmail vindt. Zorg ervoor dat het bedrag binnen de gestelde termijn op de rekening van Oxxio staat om incassokosten te voorkomen.

2. Aanmaning

Is de betalingstermijn verstreken en staat het bedrag nog (gedeeltelijk) open? Dan sturen we je een aanmaning, ook weer per e-mail. Als het zo ver komt, brengen we boven op het openstaande bedrag € 40 extra aan incassokosten in rekening.

3. Slotsommatie

Blijft betaling ook nu weer uit, dan ontvang je van ons een brief. Het is belangrijk dat je het totale openstaande bedrag betaalt vóór de vervaldatum die vermeld staat op die brief. Het is namelijk de laatste betalingsherinnering voordat we je gegevens overdragen aan een incassobureau.

4. Incassobureau

Als ook de laatste betalingstermijn is verstreken, dragen we je gegevens over aan een extern incassobureau, Certin. Van Certin kun je een telefoontje verwachten met het verzoek om alsnog te betalen of eventueel een betalingsregeling te treffen. De kosten voor de werkzaamheden van Certin komen boven op het bedrag dat al openstond en zijn voor jouw rekening. De totale buitengerechtelijke kosten zijn minimaal € 40 per nota en nooit hoger dan maximaal wettelijk is toegestaan.

5. Gerechtsdeurwaarder

Kom je er met Certin ook niet uit, dan word je officieel in gebreke gesteld en beëindigen wij het contract. Dat betekent dat we helaas ook je verbinding moeten afsluiten. Vanaf dat moment kun je dus niet meer surfen, tv kijken of bellen via Oxxio. Ondertussen draagt Certin je gegevens over aan de gerechtsdeurwaarders van DAS, want je openstaande kosten vervallen hiermee niet. De gerechtsdeurwaarder is ook degene die vanaf dat moment verder contact met je heeft en de vervolgstappen met je doorloopt. Ook de hoge (wettelijke) kosten die dit met zich meebrengt, moet je betalen.


Wat is het Oxxio-rekeningnummer?

Wil je een openstaande nota betalen aan Oxxio? Dat kan op rekeningnummer NL 18 ABNA 0830 03 48 62 t.n.v. Oxxio Nederland B.V. Vermeld altijd het bijbehorende betalingskenmerk of je klantnummer. Wij zorgen dan dat de betaling goed wordt verwerkt.

Veelgestelde vragen